Andrej Gradišnik, Nagrada GZS za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke Podjetje Metal Ravne, ki je v 100% lasti Slovenske industrije jekla d.d., je tretji največji proizvajalec orodnih in specializiranih jekel v Evropi.

Gospodarska kriza je imela v letu 2008 izjemno velike posledice prav v jeklarski industriji - 55% upad trga, kar je vplivalo tudi na poslovanje podjetja. Direktor družbe Andrej Gradišnik je svojo strategijo usmeril na tri področja: večja vlaganja v razvoj novih izdelkov, okrepitev prodajne funkcije in zniževanje stroškov. Tako je družba dosegla v manj kot dveh letih izjemno rast dobička, dobičkovnost prodaje in donosnost kapitala in sredstev. Izvoz presega 75% celotne prodaje in to na visoko razvitih in zahtevnih trgih EU in ZDA, hkrati pa s specializiranimi nišnimi izdelki vstopajo na nove trge. Obsežne investicije v opremo za povečevanje kakovosti izdelkov, lastni razvoj novih vrst jekel, sodelovanje s kupci, raziskovalnimi inštituti, fakultetami in tehnološkimi platformami, zagotavljajo dolgoročno razvojno naravnanost in ekspanzijo podjetja. K temu prispevajo še investicije v nove rešitve na področju varovanja okolja in posebni pristopi k spodbujanju inovacij.

Družbeno odgovornost izkazujejo s podporo številnih aktivnosti lokalnega okolja – od klubov, zavodov, šol, bolnišnice, muzeja, do socialne pomoči.

Iz pogovora za posebno številko revije Glas gospodarstva: Koroška železarna ni več grdi raček
Vemo, da v jeklarski industriji vladajo zelo veliki globalni jeklarji. Kako preživeti in uspeti v takšni industriji?
Poleg tega, da imamo potrebno znanje, smo tudi nekoliko manjši, zaradi česar smo bolj prilagodljivi. Naša odzivnost je zato predvsem v težkih časih hitrejša. Ker naši ljudje razumejo razmere, se tudi lažje prilagajamo situacijam.

Soočamo se zelo slabimi časi za gospodarstvo, govori se morebitni pomoči iz tujine. Kaj je vaš nasvet drugim podjetnikom?
Skrbi me pesimizem ljudi, ki vodijo slovensko gospodarstvo, da ne omenjam politike. To mi ni všeč. Nikomur ni lahko, a pesimizma je preveč. Treba se je boriti. Žal gospodarske razmere pri nas niso dobre. Vedno znova prihaja do novih obremenitev podjetij, kar nam zmanjšuje konkurenčnost. Da obremenitev dela sploh ne omenjam. Menedžment pa je tisti, ki mora v vseh okoliščinah poslovati tako, da živi podjetje malo boljše kot druga podjetja. Samo to je recept v časih recesije. Naše vodilo je: naše plače morajo biti višje kot v naši panogi in v naši regiji. Ljudje morajo biti zadovoljni in raje delati pri nas kot drugje. Na trgu pa moramo biti malo boljši, kot so drugi. Ne smemo se zanašati na slovenski trg, ker je premajhen. Če se le malce potrudimo, bomo zagledali tudi tisto luč na koncu predora, za katero pravijo, da je ni.





Pokrovitelji in partnerji


Generalni pokrovitelj



Sponzor odličnosti



Zlati partner



Zlati pokrovitelji



Srebrni pokrovitelj


Bronasti pokrovitelji



Ambasadorji nagrad GZS



Mali pokrovitelj



Glavni pokrovitelj pogostitve

Pokrovitelji pogostitve